| WOENSDAG WORKOUT |


Hii daar, fitties! Het is weer woensdag dus ik heb een nieuwe woensdag workout voor jullie. Vandaag deel ik mijn favoriete buikspieren met jullie. Het zijn leuke variaties op de standaard buikspieroefeningen, goed voor een sterkere core en voor de vetverbranding. Je kan zelf kiezen wanneer je het buikspierrondje doet, voor of na je training. Alright, hier komt ie:

Circuit 1 - herhaal 3x
60 seconde roll up

60 seconde bird dogs (rechter arm vooruit en linker been achteruit)
60 seconde bird dogs (linker arm vooruit en rechter been achteruit)
60 seconde pulse up (duw je billen de lucht in met gestrekte benen)
60 seconde windshield wipers (rechter kant op met allebei de knieën)
60 seconde windshiel wipers (linker kant op met allebei de knieën)

Circuit 2 - herhaal 3x
60 seconde crunches (kom recht omhoog ipv naar voren)

60 seconde alternating superman (benen en armen van de vloer en 'spartelen') 

60 seconde straight leg raise (hoe dichter de voeten naar de vloer, hoe zwaarder)
60 seconde cross crunches (linker voet op rechter knie- rechter elleboog naar linker knie)
60 seconde cross crunches (rechter voet op linker knie - linker elleboog naar rechter knie)


De allereerste woensdag workout van We'R Health... En het is mij er gelijk eentje, de kettlebell. Persoonlijk ben ik onwijs fan van dit "apparaat". Tijdens de bootcamp trainingen maak ik er veel gebruik van. Maar wat is het eigenlijk en waarom is het zo goed voor je? Dat kom je hieronder te weten, veel leesplezier.

Een kettlebell is een trainingsgewicht van gietijzer. Het ziet er uit als een ouderwets kanonskogel met daaraan een handvat. Van oorsprong wordt de kettlebell ook wel "girya" of "ball of strength" genoemd en is ontstaan in het oude Rusland.

Een kettlebell training is een functionele, gevarieerde en stoere intensieve training voor het hele lichaam, gericht op coördinatie, snelheid, kracht en flexibiliteit. Trainen met kettlebells zorgt voor een gezonder en strakker lijf, meer kracht, meer uithoudingsvermogen (cardio & conditie) en lenigheid (flexibiliteit). Ook voor het verbranden van vet (afvallen) en het snel opbouwen van kracht is dit de ultieme fitness tool. Met 15xeen kettlebell workout pak je 2 in 1: vetverbranding en krachtontwikkeling! Je doet in één keer een total body workout. Een ander voordeel van het trainen met kettlebells is dat een volledige workout in een korte tijd is afgewerkt en dat de meeste oefeningen snel en makkelijk te leren zijn.

Kettlebell circuit:
20x Kettlebell bob & weave (zak in het midden door je knieën)
15x Kettlebell swing met twee handen
10x Kettlebell squat & press met twee handen. 


Herhaal dit 5x en je hebt een korte maar absolute killer workout! GOODLUCK :)